Підрозділи
Положення про студентський гуртожиток
1. Це положення встановлює порядок надання житла в гуртожитках університету, користування гуртожитками та їх утримання.
2. Студентські гуртожитки університету призначені для проживання студентів на період навчання.
3. Усі студентські гуртожитки знаходяться в підпорядкуванні університету.
4. Місця в гуртожитках надаються:
- для проживання одиноких осіб (житлові приміщення надаються в спільне користування кількох осіб, які не перебувають в сімейних стосунках);
- для проживання сімей студентів (житлові приміщення, що надаються в користування одній сім’ї).
5. Проживання в студентських гуртожитках працівників університету, розміщення підрозділів університету, а також інших організацій дозволяється лише за особистим розпорядженням ректора.
В окремих випадках за спільним рішенням адміністрації та профкому університету у студентський гуртожиток тимчасово можуть бути поселені викладачі та співробітники університету, які мають гостру потребу в житлі. Порядок поселення викладачів і співробітників університету в студентський гуртожиток регламентується у додатку № 1 до цього Положення.
6. В гуртожитках можуть бути розташовані підприємства громадського харчування, пункти медичного та побутового обслуговування, перукарні, майстерні по ремонту одягу, взуття тощо /за рахунок використання нежитлового фонду/.
7. Рішення про виділення в гуртожитках приміщень для підприємств громадського харчування, пунктів медичного та побутового обслуговування приймається ректоратом за погодженням з профкомом студентів.
8. У гуртожитках забезпечуються необхідні умови для проживання, занять, відпочинку, фізичної культури, виховної роботи.
9. Правила внутрішнього розпорядку гуртожитків затверджуються ректором університету за погодженням з профспілковим комітетом студентів.
10. Права та обов’язки працівників гуртожитків визначаються посадовими інструкціями, затвердженими ректором університету.
ІІ. Надання житла в гуртожитку
11. Поселення студентів у гуртожитках здійснюється згідно з цим Положенням із дотриманням встановлених санітарних норм. Місце для проживання в гуртожитку надається на один навчальний рік.
12. Розподіл місць у гуртожитках між факультетами здійснюється ректоратом спільно із студентським профкомом і оголошується наказом ректора університету.
13. Списки студентів для поселення в гуртожиток складаються деканатами факультетів і погоджуються із профкомом студентів університету.
14. На підставі рішення про надання місця в гуртожитку ректорат укладає угоду із студентом на проживання в гуртожитку і видає йому спеціальний ордер, який є підставою для поселення. В ордері зазначається номер гуртожитку, його адреса і номер кімнати.
15. Облік ордерів та мешканців гуртожитків, оформлення необхідних документів здійснюють завідуючі гуртожитками; прописка і виписка студентів - паспортистом. Бланки ордерів зберігаються як документи суворої звітності.
ІІІ. Користування житловою площею в гуртожитках
16. Поселення в студентський гуртожиток здійснюється завідуючим гуртожитком або працівником, який його заступає, на підставі виданого ордеру.
Особі, яка вселяється в гуртожиток, надається необхідний інвентар, постільна білизна, перепустка на право входу до гуртожитку. Мешканець повинен бути ознайомлений з правилами внутрішнього розпорядку гуртожитку.
17. Переселення мешканців з однієї кімнати в іншу допускається у виняткових випадках з дозволу адміністрації гуртожитку, без погіршення умов проживання.
18. Користування гуртожитком студентами, які перебувають у відпустках, дозволяється лише в окремих випадках за спільним рішенням адміністрації і профспілкового комітету.
ІV. Виселення із студентських гуртожитків
19. При відрахуванні з університету або при його закінченні мешканці виселяються з гуртожитку у двотижневий термін від дня виходу відповідного наказу.
20. У випадках, коли з поважних причин мешканець не може виселитись з гуртожитку у відповідний термін, спільним рішенням адміністрації університету і профкому студентів цей термін може бути продовжений.
21. У випадку порушення мешканцем угоди про проживання в гуртожитку або правил проживання в ньому, він виселяється із гуртожитку у визначений адміністрацією термін, повністю відшкодовує заподіяні збитки. При цьому внесена ним плата за проживання не повертається.
22. Особи, які самочинно поселилися у гуртожиток, виселяються в адміністративному порядку без надання їм іншого жилого приміщення.
V. Плата за житло та послуги
23. Вартість проживання у гуртожитку складається з вартості утримання місця проживання та вартості обов’язкових побутових послуг, що надаються мешканцям.
24. Перелік обов’язкового комплексу побутових послуг встановлюється залежно від комфортності гуртожитку адміністрацією університету.
25. Плата за житло та послуги здійснюється одноразово за весь навчальний рік, включаючи канікули, при поселенні в гуртожиток.
26. Додаткові послуги, які надаються за бажанням мешканця, оплачуються окремо.
VІ. Порядок надання місць у гуртожитках університету студентським сім’ям
27. Місця в студентських гуртожитках для розміщення сімейних студентів і аспірантів визначаються спільним рішенням адміністрації і профкому студентів навчального закладу, виходячи з наявного житлового фонду, для проживання сімей з додержанням санітарних норм мешкання.
28. Заселення студентських родин здійснюються за ордерами, що видає адміністрація університету.
29. Місця в сімейних гуртожитках надаються, як правило, тим родинам, де чоловік і дружина - студенти.
30. Прийняття на облік сімейних студентів, які потребують місць в гуртожитках, здійснюється комісією профкому студентів навчального закладу з житлово-побутової роботи. Списки сімейних студентів, які потребують гуртожиток і прийнятих на облік, затверджуються спільним рішенням адміністрації та профкому студентів навчального закладу. Коли студентська родина складається із студентів різних вузів міста тоді постановка на облік може здійснюватись за домовленістю між цими навчальними закладами.
31. Проживаючі в гуртожитках сімейні студенти керуються цим Положенням та загальними Правилами внутрішнього розпорядку в студентських гуртожитках.
32. Плата за користування гуртожитком здійснюється одноразово за весь навчальний рік, включаючи і зимові канікули.
VII. Обов’язки власника або уповноваженого ним органу навчального закладу, гуртожитку
33. Безпосереднє керівництво господарською діяльністю та експлуатацією гуртожитків, організацією побуту мешканців, додержанням встановленого порядку здійснюється проректором з гуманітарних питань та виховної роботи, проректором по адміністративно-господарській роботі та завідуючим гуртожитком.
34. Власник гуртожитку зобов’язаний:
- суворо виконувати угоду, укладену з мешканцем гуртожитку;
- утримувати приміщення гуртожитків у відповідності з встановленими санітарними правилами;
- укомплектовувати гуртожитки меблями, обладнанням, білизною та іншим інвентарем;
- забезпечувати мешканців необхідним обладнанням, інвентарем, інструментом і матеріалами для проведення робіт по обслуговуванню гуртожитку і прилеглої території;
- своєчасно проводити ремонт гуртожитків, інвентаря, обладнання, утримувати в належному стані закріплену територію та зелені насадження;
- забезпечувати проведення відповідних оформлювальних робіт будинків, приміщень гуртожитків, території;
- надавати мешканцям в гуртожитку необхідні комунально-побутові послуги, приміщення для проведення виховної роботи, самостійного навчання і проведення культурно-масових і спортивних заходів;
- переселяти в разі необхідності при гострих захворюваннях і відсутності можливості госпіталізувати хворих мешканців гуртожитку в ізолятори;
- укомплектувати штати гуртожитків у встановленому порядку обслуговуючим персоналом;
- сприяти радам студентських гуртожитків у розвитку студентського самоврядування з питань праці, побуту і відпочинку мешканців;
- здійснювати заходи з покращення житлових і культурно-побутових умов у гуртожитку, своєчасно приймати заходи з реалізації пропозицій мешканців, інформувати їх про прийняті рішення;
- забезпечувати необхідний тепловий режим у всіх приміщеннях у відповідності з встановленими нормами комфортності;
- забезпечувати фінансування витрат на утримання гуртожитків;
- в разі необхідності забезпечувати виділення приміщень для організації в гуртожитках їдалень і буфетів, оснащувати їх торгово-технічним обладнанням, меблями і посудом.
35. Завідуючий гуртожитком (комендант) несе відповідальність за дотримання правил внутрішнього розпорядку всіма мешканцями і обслуговуючим персоналом.
36. Матеріально-відповідальними особами гуртожитку є: завідуючі гуртожитком /коменданти/, камерою схову, кастелянша.
37. Завідуючий гуртожитком /комендант/ зобов’язаний:
- проводити вселення в гуртожиток на підставі ордера, виданого ректоратом /деканатом/ університету і паспорту;
- надавати мешканцям необхідне обладнання й інвентар у відповідності з Типовими нормами, проводити обмін білизни згідно з санітарними правилами;
- ознайомлювати при вселенні в гуртожиток з “Положенням про гуртожиток”, “Правилами внутрішнього розпорядку”, правилами пожежної безпеки і техніки безпеки;
- своєчасно виселяти студентів, які розірвали відносини з університетом;
- вести облік зауважень і пропозицій мешканців по утриманню гуртожитку та покращенню житлово-побутових умов;
- подавати ректорату /деканатам/ університету пропозиції з покращення умов у гуртожитку;
- забезпечувати чистоту і порядок у гуртожитку та на його території, а також додержання правил внутрішнього розпорядку, техніки безпеки і правил пожежної безпеки, освітлення, опалення гуртожитку за діючими нормами, своєчасну видачу прибирального інвентаря і матеріалів, охорону гуртожитку.
38. Завідуючий гуртожитком /комендант/ спільно з радою гуртожитку або при необхідності ректор, профком студентів університету розглядають у встановленому порядку суперечності, що виникають між мешканцями і обслуговуючим персоналом гуртожитку.
39. Комендант гуртожитку відповідає за збереження майна студентів, що здане до камери схову гуртожитку.
VIII. Експлуатація гуртожитку, його утримання і ремонт
40. Експлуатація гуртожитків здійснюється відповідними підрозділами університету згідно з правилами і нормами експлуатації, ремонту жилого фонду.
41. Капітальний ремонт гуртожитків здійснюється за рахунок коштів університету або гуртожитку і полягає в систематичному і своєчасному проведенні робіт із збереження конструктивних елементів, оздоблювання, інженерного обладнання і елементів зовнішнього благоустрою від передчасного зносу, а також по усуненню дрібних пошкоджень і несправностей, що з’явились під час експлуатації, наладки та регулювання інженерного обладнання.
42. Адміністрація університету несе відповідальність за належну експлуатацію і утримання гуртожитків, дотримання в них встановленого порядку і правил мешкання, організації побуту мешканців, виховної, культурно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи.
Положення схвалене вченою радою університету
28 січня 1999 р., протокол № 6